שלא יעבדו עליכם !!!

 
לצערי הרב, לאחר 25 שנה בעסקי תושבים חוזרים, אני עדיין נתקל כדבר שבשגרה בדיס-אינפורמציה בלשון המעטה או בניסיון להונות את הלקוח הישראלי בלשון פשוטה וכל זאת לאור התנאים המיוחדים:

1.      לקוח חד פעמי בכל תחום (קניות, שילוח בינלאומי, ביטוח וכו').

2.      קניה שמתבצעת בחו"ל ולך כלקוח יהיה קשה להתלונן.

3.      קניה ראשונה בחייו של הלקוח בסדר גודל כזה (כל מוצרי החשמל).

 

המוכר שמודע לחולשותיו האובייקטיביות של הקונה, לא פעם מנצל מצב זה ולהלן מספר טריקים שעליך להיזהר מהם:

1.      הצעה בעל פה עסקים רבים נוהגים לתת ללקוח הצעה בטלפון או אפילו בפגישה אישית אבל בע"פ (לא יאומן !) כאשר הלקוח רושם בעצמו את המחירים, ובשלב מאוחר יותר כאשר מגיעים לכלל ביצוע העסקה, פתאום משתנים הנתונים (המחיר או/ו המודל, ולידיעתך, שניהם חשובים כאחד !).

     דרוש, וזכותך לקבל, הצעה בכתב על נייר מכתבים של אותו בית עסק. 

2.      מחירים ללא מודל סוחרים רבים נותנים מחירים למוצרי חשמל אך אינם מציינים את המודל (או לפחות לא את כל המודל). מבחינתי, זה כאילו לא נתנו מחיר כלל מאחר ומחיר הוא פונקציה של מודל ספציפי. סיבה נוספת שחשוב לקבל מודל והיא שיקל עליך לערוך השוואת מחירים עם עסק נוסף. לעולם ! אל תסכים לקבל מחיר ללא מודל, אנא הקפד על כל האותיות והמספרים במודל, כל אחד מהם אמור לציין נתונים חשובים לגבי המוצר.

3.      תשלום עבור המוצרים מומלץ לא לשלם עבור כל הקניה מראש. לצערי היו מקרים בעבר שבו חברות (וזה קורה דווקא למפורסמות וגדולות שבהן) שפשטו רגל ולא סיפקו את הסחורה, או שסיפקו סחורה שונה ממה שהוזמן.

4.      מודלים ישנים אחת הבעיות היותר נפוצות היא שספקים מציעים ומוכרים מודלים ישנים, אפילו מאוד ישנים!! מודלים שקיימים באותה עיר או מדינה שלא מתאימים לישראל ואל תטעו לרגע ותחשבו שאם אתם קונים מחברה גדולה או ידועה, אותה החברה תמכור לכם מה שנכון או טוב עבורכם, להפך, הם ימכרו לכם מה שנוח להם, בדרך כלל הם מנסים להיפטר ממלאי קיים.

 

     כיצד לא ליפול בפח? לשאול הרבה שאלות, לקבל התחייבות בכתב ומעל 

     לכל לבדוק באתרים המצורפים בזאת של החברות המובילות. מוצר שלא

     מופיע, כנראה הוא ישן ולכן לא מומלץ לרוכשו.

5.      הפתעות- (בצד הישראלי) חברות שילוח בינלאומי רבות בחו"ל נוהגות להבטיח הבטחות רבות ללקוחותיהם בעודם בחו"ל, אך למרבה ההפתעה כשמגיע הלקוח לארץ מתברר לו שלהבטחות אלו אין כיסוי ועליו לשלם עוד כספים רבים שלא הוזכרו. מומלץ: לקבל את כל העלויות בכתב !!!      

אתרים מומלצים לבחירת המוצרים הטובים ביותר והמודלים האחרונים (שלא ימכרו לכם דגמים ישנים)

www.sony.co.uk 

www.scholtesil.co.il     

www.dyson.com

www.crystal.co.il 

www.miele.co.uk

www.smeguk.com

www.amana.com           

www.zanussi.co.uk      

www.maytag.com

www.bosch.co.uk   

www.ge.co.il               

www.topaudio.co.il

www.dedietrich.co.uk 

www.aeg.co.uk   

www.bwspeakers.com   

www.onkyo.net   

www.rotel.com            

www.dacor.com

www.sharp.co.uk   

www.NADelectronics.com

www.vikingrange.com

www.monogram.com                            

www.amana.co.uk      

www.liebherr.com

 

עבדו עליכם? הנכם מוזמנים לכתוב לנו ואנו נשתדל לעזור לכם (אולי אף לפרסם זאת), אנא כתבו לכתובתנו באינטרנט (תלונה ללא שם, כתובת וטלפון לא תענה):

Toshav-hozer@bezeqint.net

Fax :  03 – 672 – 9534

 

 

 

?>  
חדשות
01/01/2017 - תושב חוזר - מועדון חברים
חדש ! מועדון חברים לתושב חוזר
01/01/2017 - שפץ ביתך לקראת החזרה
תוכנית מיוחדת לתושבים חוזרים
01/01/2017 - הסוכנות הישראלית להטסת חיות
לפרטים לחץ כאן או ראה שונות - יבוא חיות
01/01/2017 - ביטוח בריאות בישראל
למרכז לתושבים חוזרים - פיתרון
01/01/2017 - אנו בפייסבוק
אנו בפייסבוק ואתם מוזמנים להצטרף
01/01/2017 - הטבות חדשות לתושבים חוזרים
הטבות חדשות לתושב חוזר
01/01/2017 - כרטיסי טיסה בהנחה
כרטיסי טיסה בהנחה לתושבים חוזרים
01/01/2017 - המכולה הגיעה? גם הסדר לביתך
שירותי סדר לביתכם החדש בישראל
04/12/2017 - שפץ דירתך לקראת החזרה
משפץ את דירתך לקראת החזרה?
שירות מי
מועדון חברים
SSD - בניית אתרים